Är det bara reklamfilm som är intressant i reklambranschen?
Inom reklambranschen som är väldigt stor i både Sverige och på det internationella planet finns det naturligtvis inte bara reklamfilmer. Här finns det reklam på i stort sätt alla platser du ser i samhället, och är inte denna reklam lika intressant som reklamfilmer? Jo, visst kan den vara det under förutsättning att den är bra skriven, tydlig och har ett bra budskap. Inom detta område finns det naturligtvis även olika tävlingar för dem som jobbar i branschen, vilka det redan nämnts några av gällande reklamfilm tidigare. Det är på något sätt reklamfilm som blir det mest intressanta gällande den reklam som släpps ut på marknaden.
Det beror förmodligen på att det är lättare att leva sig in i saker och ting när du får både rörlig bild och ljud till det. Det är inte sant som många säger att det är bättre att läsa en bok än att se en film. När det gäller böcker är det så, men när det gäller reklam är det helt annorlunda. Här kommer det att finnas många flera faktorer att implementera för att påverka den som tar del av reklamfilmen, än vad det finns med att bara skapa en skylt med ett budskap och en statisk bild.
När det sedan skapas reklamfilmer som ICA-Stig och Svenska Spels Oddset Hegge kommer du genast att få flera avsnitt som talar till dig med samma budskap vilket är den röda tråden i denna typ av reklam. Det gör att du kommer att påverkas lättare och samtidigt få en rolig och intressant historia där du vill se vad som händer nästa gång det kommer en nya reklamsnutt. Det finns mycket att säga gällande reklam på marknaden, men när det gäller att jämföra står användandet av reklamfilm i en klass för sig. Det är lätt för människor att ta till sig mediet film.